A continuació trobaràs la descripció del servei i l'ajuda per emplenar la sol·licitud. Llegeix-los atentament!
Descripció |
El servei posa a disposició de les administracions públiques que ho requereixin per a l’exercici de les seves funcions públiques els documents i dades tècniques elaborats pels col·legis professionals a dalt esmentats. Caràcter temporal dels documents: Els documents seran lliurats sempre que el col·legiat interessat no s’hagi oposat a la tramesa telemàtica de la documentació i la data del visat, si escau, no sigui superior a cinc anys (aquesta dada és orientativa i podria variar segons el col·legi emissor). L’accés als documents es realitzarà de manera electrònica mitjançant Via Oberta. |
Òrgan emissor | Col·legis professionals que hagin signat un conveni de col·laboració per al desenvolupament de serveis telemàtics d’intercanvi d’informació amb el Consorci AOC. |
Tipus de consulta | Manual: consulta de dades per part de l’empleat públic, a través del frontal web EACAT > Via Oberta. El sistema de consulta és individual (cas per cas). |
Automatitzada: mitjançant serveis web (consulta de dades directament a través dels sistemes d’informació propis de l’ens públic) | |
Com fer les consultes | Consulteu el contingut: Col·legis professionals: documents tècnics (com fer consultes) |
Tipus d’usuari |
Les administracions públiques i ens que en depenen. Cas específic: els departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i els òrgans i entitats que en depenen que vulguin accedir al servei han de sol·licitar-ho a la Oficina de Processos i Administració Electrònica (http://governacio.gencat.cat) |
Requisits previs |
Per a ser consumidor dels serveis, cal tenir en compte diferents aspectes: Jurídic-organitzatius: l'administració requeridora ha de realitzar l’adequació normativa per deixar de demanar al ciutadà els documents tècnics (visats, certificats,...) que hagin de ser objecte de consulta, revisió o avaluació en la tramitació i resolució de llurs procediments o actuacions. En la modalitat de verificació de “documents visats electrònicament” no cal recavar el consentiment de la persona interessada per tractar-se d'una mera comprovació en la qual no es cedeixen dades de caràcter personal. Com a tal, solament caldrà constatar que la norma reguladora del procediment corresponent preveu que l’administració farà la comprovació. En la resta de modalitats sí caldrà recavar el consentiment de la persona interessada a fi que l’administració pugui fer la consulta. Tècnics: si la consulta de dades es realitza de manera manual, l’empleat públic haurà d’estar donat d’alta a EACAT i autoritzat per al consum d’aquest servei. La identificació a EACAT s’ha de realitzar necessàriament amb targeta de certificació digital (T-CAT o equivalent) Si la consulta es realitza de manera automatitzada, a través de Serveis Web, el sistema d’informació que faci les peticions de dades haurà de signar-les amb un certificat d’aplicació (CDA) de l’administració responsable del sistema. |
Sol·licitud del servei i documentació requerida |
Sol·licitud del servei: Els ens que vulguin ser requeridors del servei hauran de realitzar els passos següents:
Documentació que cal aportar:
El formulari s’haurà de presentar, juntament amb el document d’adhesió al CMI o d’acceptació de les condicions generals d’ús del CDiDIC ( si no s’ha enviat amb anterioritat) a través de l’EACAT, pestanya “Tràmits”, prestador "Consorci AOC" , Tràmit "Sol·licitud de serveis: Alta de serveis Via Oberta" |
Cost | No té cost |